דילוג לתוכן

אודי S7 ואודי A7 דיזל – הרכבים שאפשרים רק ביבוא אישי.

24/09/2012

כולנו מכירים את משפחת אודי, אולי אחת מיצרניות הרכב היפות והמקוריות ביותר. אחת מבנות המשפחה, האודי-A7 היא רכב מנהלים יוקרתי ומפנק שנמכר בארצנו בגאווה ומיועד לכל מי שמחפש אלטרנטיבה רעננה ליוקרת המרצדס/ב.מ.וו, האולדסקול. אבל האודי A7, מכונית טובה מבית טוב (גרמניה), היא לא לבד. יש גם את האחות הרעה מבית טוב – האודי S7! ואותה למרבה הצער אי אפשר לרכוש בארץ מהיבואן הסדיר. הסיבה הלא מקורית היא שהיבואן פשוט החליט לא להתעסק עם זה, מי שכן מוכן להתעסק עם זה, אלה היבואנים האישיים. היא לא לבד דרך אגב, ה-A7 שמוצעת בישראל היא גרסת הדלק בלבד, גרסת הדיזל, החסכונית בדלק, גם היא לא איתנו, והסיבות הן אותן הסיבות תמיד, היבואן החליט שלא אז אל תתווכחו.

אם כך כמה מילים על מה שפספסנו עד היום.

מהי סדרת ה-S ?

לפני שנים לא מעטות הסתכלו בעלי הבית של אודי על סדנאות השיפורים של ב.מ.וו ו-מרצדס (M ו AMG) ואמרו לעצמם שגם הם רוצים להיות מגניבים כמו השכנים. כך ירדו אל העולם גרסאות ה S ו ה RS של רכבי אודי. מה עושים הגרמנים בסדנאות האלה? ובכן הן מתכנסים יחדיו ועושים את אותו הרכב רק יותר: יותר חזק, יותר מהר, יותר מהנה, יותר מפנק, יותר מאובזר… יותר…

קהל היעד של הרכבים האלה קל לפיצוח – כל מי שרוצה רכב מנהלים אבל לא רוצה רכב כבד ומבאס, כל מי שרוצה רכב מכובד אבל עם נשמה ספורטיבית וכל מי שהוא בן אדם רציני אבל לא שכח מה זה לעשות חיים. בארץ לקהל הזה אין לאן ללכת כי היבואן פשוט החליט שהוא לא רוצה יותר. ככה זה. "שוק חופשי".

להלן השוואה בין 2 הגרסאות שנמכרות בארץ לבין גרסת ה-S שאפשרית רק ביבוא אישי.

הרכב Audi A7 2.8  Audi A7 3.0 Audi S7
מנוע  V6 2.8  V6 3.0  V8 4.0
כוחות סוס  204  300  420
תיבה  7 הילוכים S-Tronic  7 הילוכים S-Tronic  7 הילוכים S-Tronic
הנעה Quattro Quattro Quattro
מ 0 – 100 8.3 5.6 4.7
מהירות מרבית 235 250 250 בהגבלה אלקטרונית

כל המספרים האלה כמובן לא יכולים להעביר דרך המסך את החווית הנהיגה שנותנת האודי S7, כן זה אומנם עדיין אודי שמבוססת על ה A7, אבל תחשבו עליה כעל אודי אנרגטית, צעירה ויפה, כזאת שבדיוק סיימה צבא והולכת הרבה לחדר כושר ויוצאת לבלות. בקיצור אם חשקה נפשכם ברכב כייפי באמת ה S7 יכולה לתת הרבה יותר.

גרסת הדיזל

עוד לא נגענו בגרסת הדיזל, שנועדה לתת פתרון ללקוחות אחרים לגמריי, הA7 על דיאטת סולר, היא רכב יותר חסכוני, עם מנוע חזק ונסועה טובה לליטר סולר ומזהמת פחות. גם אותה כאמור לא תמצאו ביבוא סדיר, אבל ביבוא אישי הן מוצעות מכל הקשת.
שוב קצת מספרים:

הרכב Audi A7 2.8 בנזין  Audi A7 3.0 סולר
מנוע  V6 2.8  V6 3.0
כוחות סוס  204 204
מ 0 – 100 8.3 7.4
תצרוכת דלק 10.7 20.4
פליטת CO2 (גרם/ק"מ) 187 135

כפי שניתן לראות מדובר ברכב יותר טוב בכל מדד עם צריכת דלק מעטה יותר והרבה פחות זיהום. אפשרית רק ביבוא אישי!

From → Uncategorized

One Comment
  1. גל permalink

    אחלה פוסט, אם היה לי כסף הייתי קונה את גרסת ה A לאישתי
    ואת גרסת ה S בשבילי
    לצערי אני עדיין ישאר עם הזין2 שלי (מאזדה2 למי שלא הבין)

כתיבת תגובה